Завдання 1-39 мають чотири варіанти відповіді, з яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Оберіть, на Вашу думку, правильний варіант відповіді, позначте її у таблиці «Відповідь до завдання».
Завдання №1
На картосхемі відображено історичний процес, що тривав упродовж А | I – IV ст. | Б | V – VII ст. | В | VIII – IX ст. | Г | X – XI ст. |
Завдання №2
На наведеній картосхемі відображено А | Велике розселення слов’ян | Б | походи перших київських князів | В | основні шляхи грецької колонізації | Г | військово-торговельні експедиції варягів |
Завдання №3
Позначте, яка подія відбулася в ХІ столітті: А | розгром Хозарського каганату; | Б | запровадження християнства на Русі як державної релігії; | В | зруйнування й пограбування Києва військом Андрія Боголюбського; | Г | спорудження храму св. Софії в Києві. |
Завдання №4
Боротьбу проти нападів половців на Русь найбільш успішно вели князі А | Ігор Рюрикович і Святослав Ігоревич. | Б | Володимир Великий і Ярослав Мудрий. | В | Володимир Мономах і Мстислав Великий. | Г | Данило Галицький і Юрій І Львович. |
Завдання №5
Проявом впливу на Русь якої культури є ікони, зображені на фото? А | іудейської | Б | візантійської | В | мусульманської | Г | західноєвропейської |
Завдання №6
Укажіть державу, у складі якої до середини XVI ст. перебували Волинь, Підляшшя, Київщина, Східне Поділля: А | Велике князівство Литовське; | Б | Угорське королівство; | В | Польське королівство; | Г | Молдавське князівство. |
Завдання №7
Упродовж якого періоду тривало козацько-селянське повстання під проводом С.Наливайка? А | 1576-1578 рр.; | Б | 1594-1596 рр.; | В | 1616-1622 рр.; | Г | 1637-1638 рр. |
Завдання №8
У якому році відбулася подія, описана в уривку з історичного джерела: «…султан турецький Осман підійшов до Хотина з військом, що перевищувало християнські сили в десятки разів, і зупинився на відстані однієї милі від поляків… 18 серпня турецьке військо напало на польський табір, на ту частину, де були козаки. А козаки об’єдналися й, перехрестившись, почали бити чужинців, поки ті… не почали тікати...»? А | 1621 р. | Б | 1625 р. | В | 1632 р. | Г | 1637 р. |
Завдання №9
Територію Війська Запорізького (Гетьманщини) відповідно до умов Зборівського договору (1649р.) позначені на карті
Завдання №10
Діяльність яких гетьманів потрібно характеризувати, спираючись на зображену картосхему? А | І.Виговського та Ю.Хмельницького | Б | П.Тетері та І.Брюховецького | В | І.Самойловича та Д.Многогрішного | Г | І.Мазепи та І.Скоропадського |
Завдання №11
Що є свідченням обмеження царською владою автономії України в першій половині ХVІІІ ст.? А | утворення Першої Малоросійської колегії | Б | поділ Гетьманщини на Лівобережну та Правобережну | В | переформування козацьких полків на регулярні кінні полки російської армії | Г | остаточна ліквідація російськими військами Запорозької Січі |
Завдання №12
Зображена на фото пам’ятка архітектури є окрасою міста А | Львова. | Б | Києва. | В | Харкова. | Г | Луцька. |
Завдання №13
У 1768р. Коліївщиною були охоплені райони А | Лівобережної України. | Б | Правобережної України. | В | Слобідської України. | Г | Південної України. |
Завдання №14
У якому регіоні України в складі Російської імперії наприкінці XVIII – першій третині ХІХст. сформувався осередок українського національного відродження? А | на Поділлі | Б | на Слобожанщині | В | на Запоріжжі | Г | на Київщині. |
Завдання №15
Унаслідок революції 1848-1849рр. у Австрійській імперії А | польські та українські національно-представницькі інституції досягли порозуміння щодо майбутнього Галичини. | Б | представники українського населення стали залучатися до парламентської діяльності. | В | українці здійснили збройні повстання в Галичі та Львові проти польського панування в Галичині | Г | відбувся територіально-національний поділ Галичини на польську та українську автономію провінції. |
Завдання №16
Відкриття Харківського університету пов’язане з ім’ям А | В.Каразіна. | Б | М.Остроградського. | В | М.Максимовича. | Г | І.Мечнікова. |
Завдання №17
Під час правління якого російського імператора запроваджено такі заборони: « Не допускати ввозу в межі імперії...яких би то не було книг і брошур, що видаються за кордоном на малоросійському наріччі. Друкування і видавання в Імперії оригінальних творів і перекладів на тому ж наріччі заборонити, за винятком історичних документів...»? А | Олександра ІІ | Б | Миколи І | В | Олександра ІІІ | Г | Миколи ІІ |
Завдання №18
Реформи 1860-х – 1870-х рр. у Російській імперії сприяли А | формуванню ринку вільнонайманої праці. | Б | витісненню іноземного капіталу національним. | В | подоланню селянського малоземелля та безземелля. | Г | розгортанню трудової еміграції до США та Канади. |
Завдання №19
Представників суспільно-політичної течії, що виникла в 1860-ті роки в Галичині, які спрямували свою діяльність на підвищення культурно-освітнього рівня та національної свідомості українців, називають А | хлопомани. | Б | москвофіли. | В | народовці. | Г | радикали. |
Завдання №20
На картосхемі заштриховано А | регіон масової трудової еміграції селян до Північної Америки. | Б | межі єпархій греко-католицької церкви на початку ХХст. | В | території губерній, на які в 1911р. було поширено земську реформу. | Г | район розміщення головних підприємств синдикату «Продвугілля». |
Завдання №21
У якому році оприлюднено цитоване звернення до населення західноукраїнських земель: «Не бути більше підневільної русі! Надбання Володимира Святого, земля Ярослава Осмомисла, князів Данила та Романа, скинувши ярмо, підніме знамено єдиної, великої, неподільної Росії. Звільнені руські брати!... Не вбачаючи свого щастя в утиску іноземців, як це робили[австрійці], спрямуйте меч свій на ворога, а серця свої зверніть до Бога з молитвою за Росію, за російського Царя!»? А | 1914р. | Б | 1915р. | В | 1916р. | Г | 1917р. | Завдання №22
Головою Української Центральної Ради обрано А | П. Скоропадського. | Б | М. Грушевського. | В | В. Винниченка. | Г | С. Петлюру. | Завдання №23
Наслідком укладення Брест-Литовського мирного договору для України було відновлення А | влади більшовиків та їхніх союзників | Б | федеративних зв’язків України з Росією | В | союзницьких відносин з країнами Антанти | Г | влади Української Центральної Ради. | Завдання №24
Позначте дату оприлюднення Універсалу Директорії про злуку ЗУНР і УНР в єдину державу: А | 10 листопада 1918 р.; | Б | 22 січня 1919 р.; | В | 2 лютого 1919 р.; | Г | 21 березня 1919 р. | Завдання №25
На відміну від Української Народної республіки (УНР) західноукраїнській Народній республіці (ЗУНР) вдалося А | домогтися визнання державних кордонів на Паризькій мирній конференції | Б | укласти мир з державами Четверного союзу та вивести країну зі світової війни | В | дати відсіч агресії з боку сусідніх держав та уникнути окупації території країни | Г | створити систему управління й забезпечити відносну соціальну стабільність | Завдання №26
Якими подіями завершилася Громадянська війна в Україні? А | Розгромом Червоною Армією військових частин Української Галицької Армії та укладанням Ризького мирного договору. | Б | Розгромом Червоною Армією Армії Української Народної Республіки та польської армії маршала Ю. Пілсудського. | В | Розгромом Червоною Армією військ генерала П. Врангеля в Криму та основних сил повстанських загонів Н. Махна. | Г | Розгромом Червоною Армією Збройних сил Півдня Росії генерала А. Денікіна та військ Директорії УНР. | Завдання №27
Яка зміна відбулася в соціально-економічному розвитку УСРР в умовах нової економічної політики? А | передавання в приватну власність або в оренду дрібних і середніхпідприємств | Б | уведення продовольчої розкладки (продрозверстки) для селянських господарств | В | перехід до зрівняльної оплати праці робітників великих промислових підприємств | Г | запровадження загальної трудової повинності всього працездатного населення | Завдання №28
У якому уривку з історичних джерел відображено особливості суспільно-політичного життя України в період радянської модернізації (1929 0 1938рр.)? А | «Почалась робота з ліквідації неписьменності, посилюється пропагандистська робота серед населення. Використовуючи друковане слово, наша більшовицька партія формує свідомість радянської людини…» | Б | «На 28 вересня на Україні є ще 13764 заарештованих по куркульській операції, справи яких не розглянуті трійками; в обласних трійках НКВС УРСР є матеріали, на основі яких можна репресувати понад 15 тис. осіб…» | В | «…У період революційного оновлення радянського суспільства, коли розпочато процес демократизації, очищення всіх сторін нашого життя від викривлень загальнолюдських принципів гуманізму, у країні посилюється прагнення знати всю правду про минуле…» | Г | «…У роботі деяких радянських істориків були допущені серйозні помилки космополітичного характеру. …купка безрідних космополітів намагалася вести свою шкідливу роботу, поширюючи антипатріотичні погляди при висвітленні питань історії нашої Батьківщини » | Завдання №29
Вкажіть, ідеологами яких концепцій української політичної думки 1920–1930-х років Були Д. Донцов та В. Липинський: А | “українського монархізму” та “інтегрального націоналізму”; | Б | “інтегрального націоналізму” та “українського лібералізму”; | В | “українського лібералізму” та “українського соціалізму”; | Г | “українського соціалізму” та “українського монархізму”. | Завдання №30
Налагодження автоматичного електричного зварювання танкових корпусів під час Великої Вітчизняної війни пов’язане з ім’ям: А | О. Палладіна; | Б | В. Бакуля; | В | В. Глушкова; | Г | Є. Патона. | Завдання №31
Терміном «Голокост» світова історіографія позначає геноцид, здійснюваний нацистами в роки Другої світової війни, проти А | польського народу | Б | українського народу | В | російського народу | Г | єврейського народу. | Завдання №32
Велика Вітчизняна війна Радянського Союзу завершилася А | звільненням території СРСР у його довоєнних кордонах. | Б | визволенням країн Південно-Східної та Центральної Європи. | В | оволодінням столицею нацистської Німеччини – Берліном. | Г | розгром японської Квантунської армії в Маньчжурії. | Завдання №33
Листівки такого змісту: «Переселення є наслідком дій УПА. Це важке, але необхідне рішення, яке забезпечить населенню спокійне життя в нових умовах, створених владою на інших територіях Речі Посполитої. Ті, хто не підкоряться наказу і залишаться в околицях, охоплених переселенською акцією, вважатимуться бандитами…» А | урядом Української РСР | Б | адміністрацією рейх комісаріату «Україна» | В | Українською головною визвольною радою | Г | урядом Польської Народної Республіки. | Завдання №34
Що стало одним із наслідків реалізації в 40-х рр. ХХ ст. урядом Польщі заходів, про які йдеться в уривку з документа: «...1. Швидкими темпами переселити українців і змішані сім’ї на повернуті території (насамперед у Північну Пруссію), не створюючи компактні групи проживання й не ближче ніж 100 км від кордону...»? А | загострення дипломатичних відносин з Українською РСР | Б | часткова асиміляція українців у польському середовищі | В | нормалізація стосунків влади з українською меншиною | Г | розширення соціальної бази підпілля ОУН і загонів УПА | Завдання №35
Управління галузями народного господарства УРСР через систему раднаргоспів здійснювалося впродовж А | 1945-1953 рр. | Б | 1954 – 1964рр. | В | 1957-1965 рр. | Г | 1964-1972 рр. | Завдання №36
Вкажіть, які наслідки для господарства України мало впровадження 1957 року територіального принципу управління народним господарством СРСР: А | поглиблення регіональної спеціалізації промислового та сільськогосподарського виробництва; | Б | структурна перебудова та модернізація економіки на засадах науково-технічного прогресу; | В | подальша централізація та бюрократизація управління народним господарством; | Г | зростання економічної самостійності республіки у питаннях управління народним господарством. | Завдання №37
Головне завдання своєї діяльності члени Української Гельсінської групи бачили в А | реалізації Україною конституційного права на вихід зі складу СРСР. | Б | ліквідація монополії КПРС на владу та демократизації суспільного життя в Україні. | В | ознайомленні світового співтовариства з фактами порушень прав людини в Україні. | Г | здійсненні структурної перебудови економіки України на ринкових засадах. | Завдання №38
У липні 1994р. Президентом України обрано А | В.Чорновола | Б | Л.Кравчука | В | О.Мороза | Г | Л.Кучму | Завдання №39
2014 рік – це рік, коли Україна А | вступила до Світової організації торгівлі (СОТ). | Б | підписала Угоду про асоціацію з Європейським Союзом (ЄС). | В | стала членом Ради Європи (РЄ). | Г | приєдналася до програми НАТО «Партнерство заради миру». | У завданнях 40 до кожного з чотирьох (п’яти) рядків у лівій колонці виберіть,на Вашу думку, один правильний варіант у правій колонці. Поставте позначки в таблиці«Відповідь до завдання» на перетині відповідних рядків і колонок. Завдання №40
Установіть відповідність між заходами та діячами, причетних до них. А | створення перших осередків центральної князівської влади на місцях – «погостів»; | Б | запровадження християнства як державної релігії; | В | укладання першої писаної збірки руських законів; | Г | організація з’їзду князів у Любечі; | | 1 | князь Данило Галицький; | 2 | князь Володимир Мономах; | 3 | княгиня Ольга; | 4 | князь Ярослав Мудрий; | 5 | князь Володимир Великий. | | У завданнях 41-42 до кожного з чотирьох (п’яти) рядків у лівій колонці виберіть,на Вашу думку, один правильний варіант у правій колонці. Поставте позначки в таблиці«Відповідь до завдання» на перетині відповідних рядків і колонок. Завдання №41
Установіть відповідність між подіями та їхніми наслідками. 1 | Повстання на Правобережній Україні під проводом С.Палія (1702 – 1704) | 2 | Перехід гетьмана І.Мазепи на бік КарлаXII (1708) | 3 | Похід П.Орлика на Правобережну Україну (1711) | 4 | Другий поділ Речі Посполитої (1793) | | А | Зруйнування Чортомлицької Січі | Б | Включення Правобережної України до складу Російської Імперії | В | Скасування козацького полково-сотенного устрою на Правобережній і Лівобережній Україні. | Г | Спустошення Правобережжя ногайцями, контрнаступ російських військ і примусове переселення людей на лівий берег Дніпра | Д | Об’єднання гетьманом І.Мазепою Лівобережної та Правобережної України. | | Завдання №42
Установіть відповідність між поняттями та їхніми визначеннями. 1 | «Експлуатація» | 2 | «Конфіскація» | 3 | «Контрибуція» | 4 | «Націоналізація» | | А | Перехід із приватної власності окремих осіб у власність держави землі, банків, підприємств промисловості, транспорту, зв’язку тощо. | Б | Примусове та безоплатне вилучення й передання у власність держави всього або частини майна власника, що здійснюється в судовому або адміністративному порядку. | В | Випуск в обіг грошей і цінних паперів (акцій, облігацій), що здійснюється центральними банками та державними казначействами. | Г | Безоплатне присвоєння власниками засобів виробництва продукту, виробленого безпосередніми працівниками, через економічний або позаекономічний примус. | Д | Примусове грошове чи натуральне стягнення під час війни, яке проводять окупаційні війська з населення захопленої території. | | У завданнях 43-45 розташуйте події в хронологічній послідовності. Поставте позначки в таблиці «Відповідь до завдання» на перетині відповідних рядків (цифри) і колонок (букви). Цифрі 1 має відповідати обрана Вами перша подія, цифрі 2 – друга, цифрі 3 – третя, цифрі 4 – четверта. Завдання №43
Установіть послідовність укладення міжнародних угод XVII ст. А | Бахчисарайський договір між Московським царством та Османською імперією й Кримським ханством | Б | Андрусівський договір між Річчю Посполитою та Московським царством | В | «Вічний мир» між Московським царством та Річчю Посполитою | Г | «Березневі статті» між Військом Запорозьким і Московським царством | Завдання №44
Установіть послідовність подій, описаних в уривках з історичних джерел. А | «Я готовий вислухати будь-які заяви, окрім тих, що стосуються голоду на селі та прохання допомогти. Голодують нероби й ледарі, які мають по 30 – 40 трудоднів на рік…» | Б | «Нове в Шахтинській справі те, що вона має суто контрреволюційний характер…» | В | «Допомогу отримають 8% голодуючих, якщо реалізувати план організації харчування за рахунок закордонних комісій допомоги…» | Г | «Провести роз’яснювальну роботу серед широких верств населення стосовно доцільності ліквідації так званої «Української автокефальної православної церкви» як осередку відвертої петлюрівщини…» | Завдання №45
Установіть послідовність суспільно-політичних подій 1940 – першої половини 1950-х рр.. А | проведення урядом Польщі депортації українців із Закерзоння до західних і північних областей Польщі (операція «Вісла») | Б | участь делегації УРСР у роботі Установчої конференції Організації Об'єднаних Націй у Сан-Франциско | В | прийняття Президією Верховної Ради СРСР Указу «Про передачу Кримської області зі складу РРФСР до складу УРСР» | Г | ухвалення І-им з'їздом Народних комітетів Закарпатської України Маніфесту про возз'єднання Закарпаття з УРСР | Завдання 46 має шість варіантів відповідей, серед яких лише три правильні. Введіть цифри, що позначають правильні, на Вашу думку, відповіді. Завдання №46
Укажіть назви українських історико-географічних регіонів, які на початку ХХ ст. входили до складу Австро-Угорської імперії. 1 | Закарпаття | 2 | Волинь | 3 | Поділля | 4 | Буковина | 5 | Таврія | 6 | Слобожанщина | 7 | Східна Галичина |
|
|